Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze themapagina ondersteunt vmbo-scholen bij het verbeteren van de aansluiting naar havo en mbo.
Met een aantal aanpassingen of andere accenten in het onderwijsprogramma kunnen scholen zorgen dat hun leerlingen goed voorbereid doorstromen naar havo en mbo.
De examenpilot Chinese taal en cultuur (2010-2013) is uitgevoerd door SLO en ICLON. Op basis van de resultaten van de pilot heeft SLO acht adviezen aan OCW uitgebracht en die door OCW zijn overgenomen.
Vakblad Didactief heeft in samenwerking met SLO deze Didactief special gemaakt die in het teken staat van basisvaardigheden versterken.
SLO voert periodiek een trendanalyse uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Schoolsucces zou niet afhankelijk moeten zijn van de achtergronden van leerlingen, zoals het inkomen of opleidingsniveau van hun ouders. Maar dat is vaak wél zo en dit probleem wordt niet kleiner.
Wil je Digitale Geletterdheid versterken? Begin bij de basis: weet wat de overheid verwacht en zie in onderzoeken hoe scholen daaraan voldoen.
De leerlingen leren informatie te verwerven uit eenvoudige gesproken en geschreven Engelse teksten.
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.