Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De meeste leraren zullen de leesontwikkeling van hun kinderen volgen via leesvaardigheidstoetsen uit het leerlingvolgsysteem of uit methodes. Deze toetsen zijn summatief: je beoordeelt wat de leerling bereikt heeft aan het eind van een programmaonderdeel of bepaalde leerstof.
Een sbo-school benaderde ons met deze vraag. Zij hebben veel leerlingen die een leerroute van Passende perspectieven volgen en hebben hun onderwijs ingericht aan de hand van de leerroutes.
Informatie over de publicatie "Van peiling naar praktijk" (mondelinge taalvaardigheid).
Om goed te kunnen participeren in de samenleving is geletterdheid onontbeerlijk: leerlingen moeten leren omgaan met een grote diversiteit aan gesproken en geschreven teksten.
Dit thema over geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs in het voortgezet onderwijs is een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten Nederlands die meer samenhang in en tussen hun lees- en schrijflessen willen aanbrengen.
Dit boek is een bundel van allerlei artikelen over meertaligheid en onderwijs.
Handboek om leraren te helpen expertise te ontwikkelen op het gebied van veelzijdig inzetten van jeugdliteratuur in de klas.
De leerlingen moeten voor deze exameneenheid dus een persoonlijke reactie kunnen geven op gelezen fictie, waarbij de inhoud van het fictiewerk een belangrijk uitgangspunt is.
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.