Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
- Je krijgt als eerste inzicht in vernieuwde inhoud. Hierdoor ben je beter voorbereid op wat er gaat komen en krijg je praktische handvatten om ermee aan de slag te gaan.
- Door in gesprek te gaan met de curriculumontwikkelaars en met collega’s van andere scholen leer je van én met elkaar, ontdek je de leerlijnen, verdiep je je in de kerndoelen en zie je welke keuzes je als school zelf al kunt maken.
- Jouw deelname levert ook een financiële bijdrage op voor jouw school.
Neem deel aan de ontwikkeling van de leerlijnen: jouw expertise maakt het verschil!
Deze handreiking is bedoeld voor alle scholen in het funderend onderwijs die aan de slag willen met hun burgerschapsonderwijs volgens de aangescherpte wetgeving.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
De huidige wet- en regelgeving voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs is ingegaan op 1 augustus 2006. Kenmerkend hiervoor is dat scholen meer beleidsvrijheid hebben gekregen en dat de ruim 300 kerndoelen van de basisvorming vervangen zijn door 58 globale, meer op het leerproces gerichte doelen.
Van de tien kerndoelen Nederlands voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs uit 2004 gaat er een over spelling: Kerndoel 2 De leerling leert zich te houden aan conventies (spelling, grammaticaal correcte zinnen, woordgebruik) en leert het belang van die conventies te zien.
Een leerling kiest in de bovenbouw van het vmbo een van de tien beroepsgerichte programma’s. Dat bestaat uit een vast deel, het profielvak, en vier keuzevakken.
Ben je op zoek naar de eindtermen voor lichamelijke opvoeding (LO) in de bovenbouw van havo of vwo?