Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Interferentiefouten = fouten in de ene taal, bijvoorbeeld het Engels, die ontstaan vanuit de spelling van de moedertaal, bijvoorbeeld het Nederlands.
Voorbeelden hiervan zijn: hobby's (Ned.) i.p.v. hobbies (Eng.) en Englisch i.p.v. English.
In 2025 starten we met de ontwikkeling en consultatie van de leerlijnen voor Nederlands, rekenen en wiskunde en de functionele kerndoelen. Daarna volgen de andere leergebieden.
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
De actualisatie van de examenprogramma’s start met de vakken met de hoogste prioriteit. Dit zijn: Nederlands, moderne vreemde talen (Engels, Duits, Frans, Spaans), wiskunde havo en vwo, natuurwetenschappelijke vakken en maatschappijleer.
Omwille van de samenhang met Nederlands en de moderne vreemde talen, is in januari 2023 ook de actualisatie van Fries, klassieke talen en de moderne vreemde talen Arabisch, Chinees, Italiaans, Russisch en Turks gestart.
Hier vind je allerlei uitwerkingen voor de vakken Nederlands, Engels en andere moderne vreemde talen.
SLO leverde in september 2024 de set definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde op.
Begin maart 2024 leverde SLO de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op. De conceptkerndoelen voor de overige leergebieden volgen in november 2024.
Overzicht van relevante netwerken die SLO coordineert, waar SLO in participeert of contact mee onderhoudt.