Zoeken
verfijn de resultaten
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor voortgezet speciaal onderwijs voor het vak rekenen/wiskunde
Op 25 maart vond de eerste netwerkmiddag van het LNT plaats rondom Meertaligheid op de basisschool. Een indruk van de bijdragen.
Op 30 maart vond de tweede netwerkmiddag van het LNT plaats rondom Meertaligheid op de basisschool. Een indruk van de bijdragen.
Meer weten over inclusiever onderwijs en hoe je maatwerk kunt bieden aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? Deze themapagina helpt je verder op weg!
SLO werkt aan brede talentontwikkeling, breder dan alleen voor cognitief meer begaafden. Lees hier meer over talentontwikkeling en manieren om daar in het onderwijs aandacht aan te besteden.
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
Schoolsucces zou niet afhankelijk moeten zijn van de achtergronden van leerlingen, zoals het inkomen of opleidingsniveau van hun ouders. Maar dat is vaak wél zo en dit probleem wordt niet kleiner.
Maatwerk is niets meer of minder dan het aanpassen van onderwijs aan verschillen tussen leerlingen en hun daarbij behorende behoeften