Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Hoe kun je formatief evalueren toepassen in het leergebied Rekenen & Wiskunde? Hoe houd je zicht op wat leerlingen leren en hoe goed ze leerinhoud beheersen? En wat kun je doen om dat te verbeteren?
Pilotscholen tweetalig primair onderwijs mogen door. TPO wordt mogelijk voor alle scholen na de wetwijziging.
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Om scholen te ondersteunen bij het versterken van de basisvaardigheden taal-Nederlands publiceert SLO een factsheet, stappenplan en adviezen.
Impressie van de sessie van het Landelijk Netwerk Taal met als thema ‘De taaldomeinen onderzocht’, 15 april 2021, door Rianne de Wit.
Op 8 november 2022 organiseerde het Landelijk Netwerk Taal een online uitwisseling over taalonderwijs in samenhang met andere leergebieden.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Iedereen die in Europa lesgeeft in een moderne vreemde taal, heeft ongetwijfeld al van het Europees Referentiekader gehoord. Het Europees Referentiekader (in Nederland vaak afgekort tot ERK) is de Nederlandse benaming voor het Common European Framework of Reference (CEFR, ook de afkorting CEF wordt gebruikt).