Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2281
Spuiten, slikken, of toch anders..? Opdracht analyseren 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen onderzoeken op welke manier paracetamol kan worden gebruikt en hoe deze stof als medicijn door het lichaam gaat. Leerlingen passen daarmee de kennis toe die is opgedaan bij het verteringsstelsel ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Spuiten slikken of toch anders
12 maart 2015
Voedsel; hoe kies je bewust? Opdracht 'E valueren ' 1. Inleiding Aan de hand van wat leerlingen zelf al weten en na aangereikte informatie over keurmerken, buigen leerlingen zich over de vraag hoe je bewust keuzes kunt maken bij het kopen van voedsel. Daarbij worden zij gestimuleerd om producten...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Voedsel hoe kies je bewust
12 maart 2015
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
De mammoetjacht Opdracht: Analyseren 1. Inleiding De prehistorie is, zo leren alle leerlingen in de brugklas, de periode waarover geen geschreven bronnen beschikbaar zijn. We moeten het doen met materiële bronnen. Wat betekent dit voor onze kennis van de prehistorie? Wat kunnen we er met zekerhei...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De mammoetjacht
9 april 2015
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
De O pstand 4 Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak Geschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering Variabel (afhankelijk van de...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 4 levenslijn
30 april 2015
Het begin van de Koude Oorlog Opdracht: Analyseren en evalueren 1. Inleiding Deze opdracht gaat over het uitbreken van de Koude Oorlog, om preciezer te zijn over de vraag wie er verantwoordelijk was voor het uitbreken ervan, de Sovjetunie of de Verenigde Staten. De vaardigheid die centraal staat ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Het begin van de koude oorlog
12 maart 2015