Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 5571
De Beeldenstorm Opdracht: Evalueren (en analyseren) 1. Inleiding De Beeldenstorm is een, waarschijnlijk niet zo eenvoudige, opdracht over verschillende perspectieven van waaruit men het verleden kan beoordelen. Leerlingen moeten om te beginnen beredeneren welke van drie (secundaire) bronnen over ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm
12 maart 2015
De mammoetjacht Opdracht: Analyseren 1. Inleiding De prehistorie is, zo leren alle leerlingen in de brugklas, de periode waarover geen geschreven bronnen beschikbaar zijn. We moeten het doen met materiële bronnen. Wat betekent dit voor onze kennis van de prehistorie? Wat kunnen we er met zekerhei...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De mammoetjacht
9 april 2015
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
De Opstand 3 Opdracht: evalueren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak G eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar K las 1 Tijdsinvestering 1 lesuur Onderwerp De Opstand,...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 3
30 april 2015
De O pstand 4 Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak Geschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering Variabel (afhankelijk van de...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 4 levenslijn
30 april 2015
Egypte Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht over het oude Egypte gaan leerlingen aan de slag met bronnen. Zij analyseren om te beginnen een aantal bronnen met de vraag welke bron of bronnen bruikbaar zijn voor het beantwoorden van een (gegeven) historische vraag. Daarn...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Egypte
30 april 2015