Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De praktijkroute havo-Educatie wordt afgesloten met een schoolexamen waarvan het cijfer meetelt in het combinatiecijfer. Het is aan de school om op basis van het conceptexamenprogramma (wettelijk kader) een eigen onderwijsprogramma te ontwikkelen. Passend bij de context en visie van de school op havo-Educatie, de eigen leerlingpopulatie en de mogelijkheid tot samenwerking met externe (educatieve) partners in de eigen regio.
Scholen die van het bevorderen van deelname aan olympiades een belangrijk beleidspunt binnen de school hebben gemaakt kunnen Olympiadeschool worden.
Wat is de plaats van de beroepsgerichte vakken in het vso en het praktijkonderwijs? Hier gaan we bij dit thema op in.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen bouw, wonen en interieur. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
In deze leergang leer je op leerplankundige wijze vorm en inhoud te geven aan LOB.
Een praktijkgericht programma is erop gericht om leerlingen praktische kennis, vaardigheden en ervaring op te laten doen, binnen en buiten de school.
In het praktijkgerichte programma Bouwen, Wonen en Interieur (BWI) staan bouwen en inrichten centraal. Het programma biedt leerlingen een brede oriëntatie op opleidingen en beroepen binnen de bouw en onderhoud, infra en hout- en meubelindustrie.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma BWIvoor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
SLO ondersteunt bij het ontwikkelen van leerplankaders voor doorlopende leerlijnen in de beroepskolom. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de experimenten, het Vakcollege of doorlopende leerlijnen die scholen ontwikkelen in samenwerking met het mbo.
SLO voert met regelmaat trendanalyses uit per vakgebied, met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.