Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor succes in het vervolgonderwijs is een goede taalvaardigheid een belangrijke voorwaarde. Scholen kunnen het onderwijsprogramma voor Nederlands in vmbot-gtl het best versterken door het meer te richten op het bereiken van een goede functionele taalvaardigheid.
Met een aantal aanpassingen of andere accenten in het onderwijsprogramma kunnen scholen zorgen dat hun leerlingen goed voorbereid doorstromen naar havo en mbo.
Een onderwijsprogramma dat leerlingen optimaal voorbereidt op doorstroom naar mbo of havo richt zich nadrukkelijk op functionele taalvaardigheid. Bij het (her)ontwerpen van lessen of lessenseries zijn twee uitgangspunten van belang.
In de preambule van de Examenregeling voortgezet onderwijs is voor het vmbo onder meer vastgelegd, dat leerlingen moeten 'leren reflecteren op de toekomst'.
In elke organisatie wordt de cultuur gekenmerkt door een aantal centrale waarden die met elkaar worden nageleefd. Bij SLO zijn dat de kernwaarden lerend, verbindend en gedreven.
De kandidaat kan basisvaardigheden toepassen die betrekking hebben op communiceren, samenwerking en informatie verwerven en verwerken.
De examenpilot Chinese taal en cultuur (2010-2013) is uitgevoerd door SLO en ICLON. Op basis van de resultaten van de pilot heeft SLO acht adviezen aan OCW uitgebracht en die door OCW zijn overgenomen.