Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Modelleren is een kernactiviteit van de (natuur)wetenschap. Binnen het kader van het modelleeronderwijs in het VO zijn de leerdoelen:1,2 het leren herkennen van situaties waar bekende modellen een rol spelen, het leren opstellen van modellen (alleen vwo) en het interpreteren van modeluitkomsten in het licht van het gestelde probleem.
Hieronder staat een voorbeeld van een methodeles die door een docente Nederlands op scholengemeenschap De Thij is verrijkt tot een complete taalles waarin de inhoud van de tekst centraal staat.
Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.
Meer informatie over de positie van de gemengde en theoretische leerweg in het onderwijsbestel.
Op deze pagina vind je alles over formatieve evaluatie, wat je kunt gebruiken als schoolleider of kartrekker om formatief evalueren zichtbaar te maken in de school.
Afstemming met scheikunde betekent eerst dat een aantal namen, formules, grootheden, eenheden en begrippen als vereiste voorkennis in de hoofden van de leerlingen terecht moet komen.