Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Ook voor een gebarentaal is het ERK van meerwaarde! Er zijn nu can do-beschrijvingen beschikbaar voor gebarentaalvaardigheid, die afgestemd zijn op de ERK-beheersingsniveaus.
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
De taal van een schoolvak is voor iedere leerling een nieuwe taal. Dat geldt voor de receptieve (lezen en luisteren) en productieve beheersing.
Informatie over een netwerk voor vo-scholen waarin het delen van kennis en ervaringen centraal staat.
Informatie en tools om met je team aan de slag te gaan en ouders te betrekken bij de meertaligheid van hun kind.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.
Persoonlijk verslag van de bijeenkomst van het Landelijk Netwerk Taal op 26 januari 2021 over het leesonderwijs door stuurgroeplid Rianne de Wit.
Op 29 september togen we naar Zwolle, met vieren in de auto. Lekker even bijkletsen met collega's, maar het was erg druk onderweg en we arriveerden maar net op tijd!
Een blog over hoe je leerlingen aan het schrijven krijgt; een verslag van de netwerkdag van het Landelijk Netwerk Taal.
Taalgericht vakonderwijs richt zich primair op de vakdoelen en benoemt daarbij expliciet de benodigde taalvaardigheid.