Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Binnen de economie krijgt een bredere kijk op waarden steeds meer handvatten. Zowel positieve als negatieve externe waarden worden steeds vaker systematisch betrokken in de keuzen vooraf als in de verslaglegging van die keuzen achteraf.
Het programma is erop gericht dat de leerlingen zich – als vervolg op leerjaar 1 en 2, de onderbouw – verder kunnen oriënteren (zowel in de breedte als in de diepte) op deelname aan bewegingscultuur en de daartoe relevante vaardigheden, kennis en houding kunnen verwerven.
Het Docentontwikkelteam Nederlands (DOT) van het Aansluitingsnetwerk vo-ho Fryslân bestaat vier jaar.
De Hommel is een protestants-christelijke Daltonschool in Venray. De school gebruikt nog vakgerichte methodes, maar werkt ook veel met projecten.
Openbare basisschool De Koningslinde in Vught werkt volgens het principe van het International Primary Curriculum (IPC)
Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen en zorg je ervoor dat je hen geen eenheidsworst biedt?
Meer focus op Mens & Maatschappij. Dat was het streven van CSG Het Streek. Daarom profileert deze Edese vo-school zich tegenwoordig ook als ‘Geo Future School’.
Het domein Natuur en Technologie in de onderbouw van havo/vwo van het Zuyderzee Lyceum in Emmeloord kenmerkt zich door integraal onderwijs.
In de domein F wordt van leerlingen gevraagd om zelf een onderzoek te verrichten naar een sociale en/of politieke actualiteit
In het rapport van de vervolgcommissie maatschappijwetenschappen (de tweede commissie onder leiding van Schnabel, Schnabel & Meijs, 2009) wordt het belang aan de orde gesteld van het gebruik van maatschappelijke en actuele vraagstukken.