Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een blog over hoe je leerlingen aan het schrijven krijgt; een verslag van de netwerkdag van het Landelijk Netwerk Taal.
Impressie van de sessie van het Landelijk Netwerk Taal met als thema ‘De taaldomeinen onderzocht’, 15 april 2021, door Rianne de Wit.
Digitale geletterdheid kan niet meer vrijblijvend zijn.
Stel je voor: je leeft in een wereld waarin alles draait om lezen en schrijven, maar je kent slechts een handvol letters. Je probeert een brief te begrijpen, maar het lukt niet. Je wilt een formulier invullen, maar je weet niet wat er staat. Je hebt hulp nodig bij alledaagse dingen, zoals een treinkaartje kopen of een vacature lezen.
Dat is laaggeletterdheid en het belemmert mensen enorm in hun dagelijks leven.
Maar wat als ik je vertel dat precies hetzelfde nu gebeurt met digitale geletterdheid?
Persoonlijk verslag van de bijeenkomst van het Landelijk Netwerk Taal op 26 januari 2021 over het leesonderwijs door stuurgroeplid Rianne de Wit.
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.
Op 29 september togen we naar Zwolle, met vieren in de auto. Lekker even bijkletsen met collega's, maar het was erg druk onderweg en we arriveerden maar net op tijd!
Op 8 november 2022 organiseerde het Landelijk Netwerk Taal een online uitwisseling over taalonderwijs in samenhang met andere leergebieden.
Uit een onderzoek van Hattie (2015) blijkt dat je als leraar meer leerrendement uit je lessen kunt halen wanneer leerlingen weten waar ze naar toe werken, waarom ze iets moeten leren en hoe ver ze zijn in het behalen van die doelen.