Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De publicaties op deze pagina, zijn ontwikkeld in samenwerking met groepen docenten. Dit gebeurde in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
Leraren die gebruikmaken van het Europees Referentiekader Talen (ERK) kunnen beter doordachte keuzes maken voor de Engelse les. “Je ziet namelijk preciezer wat je leerlingen nodig hebben bij het leren van een vreemde taal en je kunt ze gerichter verder helpen”, zegt Machteld Moonen (SLO).
Drie vragen aan deze curriculumontwikkelaar voor de moderne vreemde talen in het primair onderwijs.
Artikel uit SLO Context po april 2022
De syllabus geeft een specificatie voor deze exameneenheid, die ook richting kan geven aan de schoolexamens. Ook het referentiekader Mondelinge taalvaardigheid - luisteren 2F kan richting geven.
De leerlingen moeten voor deze exameneenheid dus laten zien dat ze mondelinge taal als communicatiemiddel (in monoloog en in interactie) kunnen gebruiken en dat ze rekening kunnen houden met taalvariaties.
Een sbo-school benaderde ons met deze vraag. Zij hebben veel leerlingen die een leerroute van Passende perspectieven volgen en hebben hun onderwijs ingericht aan de hand van de leerroutes.