Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor succes in het vervolgonderwijs is een goede taalvaardigheid een belangrijke voorwaarde. Scholen kunnen het onderwijsprogramma voor Nederlands in vmbot-gtl het best versterken door het meer te richten op het bereiken van een goede functionele taalvaardigheid.
De examenpilot Chinese taal en cultuur (2010-2013) is uitgevoerd door SLO en ICLON. Op basis van de resultaten van de pilot heeft SLO acht adviezen aan OCW uitgebracht en die door OCW zijn overgenomen.
Op deze pagina's vind je informatie en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied over de moderne vreemde talen Arabisch, Italiaans, Russisch, Turks en Spaans, en in het vwo, sinds 2015, Chinees.
Als leerlingen een vreemde taal op school leren, nemen ze mee wat ze eerder aan talen hebben geleerd.
Veelgestelde vragen voor het gebruik van de leerroutes Passende perspectieven voor de sectoren: po/sbo/so.
Voor het samenstellen van deze begrippenlijst is het Domein 4 van het Referentiekader Taal als basisdocument genomen.
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs: