Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren over kenmerkende aspecten van de volgende tijdvakken: jagers en boeren; Grieken en Romeinen; monniken en ridders; steden en staten; ontdekkers en hervormers; regenten en vorsten; pruiken en revoluties; burgers en stoommachines; wereldoorlogen en holocaust; televisie en computer. De vensters van de canon van Nederland dienen als uitgangspunt ter illustratie van de tijdvakken.
De leerlingen leren over de belangrijke historische personen en gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis en kunnen die voorbeeldmatig verbinden met de wereldgeschiedenis.
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur, die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Doe mee: fase van beproeven conceptkerndoelen mens en natuur, mens en maatschappij, kunst en cultuur, bewegen en sport en moderne vreemde talen
Hoe geef je vaardigheden een plek in het landelijke curriculum? Een nieuwe categorisering in soorten vaardigheden met vijf hoofdcategorieën.
Sinds 16 juni is het Kwaliteitskader Taal voor Leermiddelen beschikbaar voor scholen en educatieve uitgevers.