Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Scholen geven vorm en inhoud aan het onderwijsprogramma, door het examenprogramma van het profiel Zorg en Welzijn naar de praktijk te vertalen.
Een visie op toetsing en examinering van het profiel Zorg en Welzijn, beschrijft de kijk op toetsing, schoolexaminering en de borging van de kwaliteit.
SLO biedt vakdocenten steun bij de inrichting van het schoolexamen in de vorm van handreikingen. De handreikingen voor het schoolexamen zijn bedoeld ter ondersteuning van scholen en vaksecties.
De producten van Passende perspectieven taal helpen scholen om een passend onderwijsaanbod vorm te geven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van taal. Zo kunnen zij werken aan landelijke, hoge doelen, maar daarbij keuzes maken die passen bij het perspectief van de leerlingen.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
De maatschappij is constant in beweging. De inhoud van het onderwijs moet blijven aansluiten op die veranderingen. Een actueel en concreet curriculum helpt leerlingen zich goed voor te bereiden op hun toekomst.
Stage natuurkunde en wiskunde bij SLO – Denk mee, ontwikkel en onderzoek op het snijvlak van beleid en praktijk.