Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De invloedrijke publicatie How People Learn1 heeft nieuwe inzichten over leren opgeleverd die kunnen helpen een didactiek van modelleren te ontwikkelen.
Veel scholen zoeken naar mogelijkheden om hun leerlingen beter voor te bereiden op vervolgonderwijs. Uit diverse onderzoeken is de laatste jaren naar voren gekomen dat de aansluiting van vmbo-gtl op mbo en havo niet optimaal is.
In 2017 zette SLO in samenwerking met VO-Raad twee leernetwerken Formatief evalueren op.
Het is ook voor vmbo-leerlingen mogelijk een vak op een hoger niveau af te sluiten.
Het is ook voor vmbo-leerlingen mogelijk een vak op een hoger niveau af te sluiten.
Sinds 2003 wordt gewerkt aan de vernieuwing van de exacte vakken in de tweede fase. De aanleiding voor deze vernieuwing van de bètavakken werd gevormd door enerzijds maatschappelijke ontwikkelingen en anderzijds knelpunten in het vo-onderwijs in de bètavakken. Hoewel de details per vak verschillen, worden de volgende aspecten als aanleiding voor de vernieuwing door de diverse commissies, verenigd in β5, onderschreven: