Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit SLO project worden lessenseries ontwikkeld voor het schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw (4-8) van het basisonderwijs.
Op het IJburg College leren leerlingen zoveel mogelijk: in een leergemeenschap, over zichzelf en over de wereld om hen heen.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Het Nederlandse onderwijsstelsel is ingericht met verschillende routes en einddoelen. Deze structuur kan leerlingen onbedoeld in hokjes plaatsen
Om een kind te kunnen helpen bij de ontwikkeling van de executieve functies is het goed om te weten hoe elke executieve functie functioneert. In elf kaarten wordt op eenvoudige wijze beschreven wat de verschillende executieve functies inhouden, maar ook hoe je kinderen kunt ondersteunen bij de ontwikkeling van de executieve functies/vaardigheden.
Handboek taalgericht vakonderwijs is geschreven voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van taalgericht vakonderwijs