Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Welke doelen zijn verplicht voor het bewegingsonderwijs in het primair onderwijs? En op welke manier kunnen deze doelen concreter uitgewerkt worden, zodat het bewegingsonderwijs goed aansluit op het voortgezet onderwijs?
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Duits en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Rekenen-wiskunde is een kernvak in het basisonderwijs.
Maar aan welke inhouden van rekenen-wiskunde werk je eigenlijk?
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Een werkgroep, die bestaat uit leden van vakverenigingen VONKC, VLS en VNK-e en twee curriculumontwikkelaars van SLO, een conceptvakkenstructuur voor de kunstvakken opgeleverd. Dit advies vormt het uitgangspunt voor de actualisatie van de examenprogramma’s; de vakvernieuwingscommissie die aan de slag gaat met de actualisatie, zal het advies meenemen als zij zich buigen over de eindtermen, verdeling van de leerstof over de soorten examens en de vakkenstructuur.
Wat leerlingen lezen, kunnen we niet los zien van de omgeving waarin ze lezen. Lezen vindt altijd ergens plaats en de omgeving waar je leest heeft invloed op je manier van lezen.
Zelfstandig werken is zowel een middel om gedifferentieerd onderwijs te realiseren als doel op zichzelf dat leerlingen meer verantwoordelijkheid geeft over hun eigen leerproces en minder afhankelijk maakt van de leerkracht.…