Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Scholen kunnen uiteenlopende keuzes maken voor de inrichting van hun onderwijsaanbod.
Lesvoorbeelden, projecten en initiatieven voor meertaligheid in de klas en op school.
Actuele examenprogramma’s dragen bij aan een goede doorstroom naar vervolgonderwijs en tussen schoolsoorten en leerwegen.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Op deze pagina zijn bronnen geselecteerd die een inspiratie kunnen vormen voor het ontwikkelen van een visie voor het kunst- & cultuuronderwijs.
De leerlingen leren een aantal taalkundige principes en regels. Zij kunnen in een zin het onderwerp, het werkwoordelijk gezegde en delen van dat gezegde onderscheiden. De leerlingen kennen:
regels voor het spellen van werkwoorden; regels voor het spellen van andere woorden dan werkwoorden; regels voor het gebruik van leestekens.
Kennisclips over leesonderwijs, ontwikkeld in het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022).