Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Momenteel wordt de toekomst van het Referentiekader onderzocht. Aanleiding hiervoor is een evaluatie uit 2022, waarin werd geconcludeerd dat het kader onvoldoende aansluit op de onderwijspraktijk, hiaten kent en tot verkaveling van het onderwijsaanbod leidt. SLO werkt in opdracht van OCW aan scenario’s voor vernieuwing, waarbij de verbinding met geactualiseerde kerndoelen, examenprogramma’s en mbo-eisen centraal staat. Mogelijke uitkomsten variëren maar hebben effect op de structuur, inhoud en niveau-indeling van een toekomstige uitwerking. In het najaar van 2025 volgt besluitvorming over de toekomstige vorm en functie van het Referentiekader, met als doel één duidelijke, samenhangende en ambitieuze opdracht aan scholen voor het taal- en rekenonderwijs.
Hoe kunnen we aankomende leraren in primair, voortgezet en vervolgonderwijs kennis en vaardigheden meegeven over formatief evalueren?
Het Udens College in Uden kent een vmbo- en havo/vwo-locatie. De missie van het Udens College is Ruimte voor ambitie.
Met het aantal studielasturen (SLU) wordt aangegeven hoe zwaar een vak weegt in het vakkenpakket van de leerling. Dit aantal uren (géén lesuren) omvat alle activiteiten die nodig zijn om je in dit vak te bekwamen, dus lessen, huiswerk, practica, excursies, praktische opdrachten, het lezen van literatuur, etc. De totale studielast voor een leerling is ingezet op 40 (weken) x 40 (uur per week): dus ca. 1600 uur. Een havoleerling heeft dan totaal 3200 slu, een vwo-leerling 4800 slu, verspreid over de bovenbouwjaren.
Binnen jouw school is de wens uitgesproken om bij het rekenen verschillende vakken te betrekken.