Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Overzicht van programma's voor het jonge kind met een deelaanbod per ontwikkelingsgebied
Wat weten we over het uitgevoerde curriculum Nederlands? Via metingen en onderzoek krijgen we daar zicht op.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Voor het onderwijs zijn verschillende modellen ontwikkeld waarin de rol van de leerkracht ten opzichte van de leerling beschreven wordt. De organisatiemodellen zijn in grote lijnen in twee groepen te verdelen.
De leerlingen leren bij de doelen onder 'mondeling taalonderwijs' en 'schriftelijk taalonderwijs' strategieën te herkennen, te verwoorden, te gebruiken en te beoordelen.
Informatie over de periodieke peilingsonderzoeken in het primair onderwijs naar het taalonderwijs door de Inspectie. Hoe staat het met de taalvaardigheid aan het einde het primair onderwijs?
Wat zijn rijke teksten? Waarom zijn ze belangrijk? En hoe kun je ze inzetten bij wereldoriëntatie?
Hoe breng je de onderwijskwaliteit in beeld? Wat is daarbij belangrijk? Vragen waar Hub Noord-Brabant met haar vijf scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs al jaren mee bezig is. Het is een kijkje in hun (onderwijs)keuken. En laat zien hoe belangrijk het is om blijvend opbrengsten in beeld te brengen, om regelmatig de eigen kwaliteit te toetsen en om aansluiting te zoeken bij actuele ontwikkelingen, in dit geval rondom inclusiever onderwijs.