Nieuws
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Nieuw verschenen boek: Wereldburgerschap: Reflecties op wereldburgerschap in de spiegel van Afghanistan en Nederland, dr. Bashir Azizi
Met de digitale scheurkalender Burgerschap maak je grote thema’s als diversiteit, solidariteiten, vrijheid van meningsuiting bespreekbaar in de klas.
Hoe maak je terrorisme bespreekbaar in de klas? N.a.v. de onthoofding van de 47-jarige geschiedenisleraar Samuel Paty in Parijs.
Wereldoriëntatie en kunstzinnige oriëntatie bieden volop kansen om ook te werken aan taal en rekenen-wiskunde.
Deze inspirerende, praktische handreiking van OCW helpt je om je schooladvisering vorm te geven. Voor leerkrachten, IB’ers en schoolleiders.
In de e-zine ‘Formatief evalueren bij taal in vmbo-bb/kb’ maak je kennis met de principes van formatieve evaluatie en lees je hoe formatief evalueren in verband gebracht kan worden met de vmbo taalleerroutes en lessuggesties van Passende perspectieven.
In de e-zine 21e-eeuwse vaardigheden staan nu korte videovoorbeelden: viewbrics. Docenten en leerlingen van Thorbecke, een scholengemeenschap voor mavo, havo en vwo in Zwolle, figureren in deze video’s. Ontdek met de videofragmenten hoe leerlingen, samen met de leraar en elkaar, aan verschillende delen van de vaardigheden werken.
Twee kakelverse producten in de toolkit Formatief evalueren staan nu online. Een animatie over de FE-cyclus én handige reflectiekaarten om met elkaar in gesprek te gaan op school.
De drie SLO’ers Daniela Fasoglio, Marjon Tammenga en Liesbeth Pennewaard droegen bij aan het net verschenen Handboek vreemdetalendidactiek.
Bij de online versie van de Internationale Biologie Olympiade heeft Berit Kooter (17) uit Amsterdam een gouden medaille gewonnen. In een zeer sterk deelnemersveld liet zij zien bij de absolute wereldtop te horen. De andere Nederlandse deelnemers presteerden ook sterk. Dante Bosgoed (17) en Xanta van Ruiten (18) behaalden zilveren medailles, Lucas van Osenbruggen (19) scoorde brons.