Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Magazine met artikelen over onder andere leesonderwijs op school, het programma Basisvaardigheden, praktijkgericht programma als onderdeel van de nieuwe leerweg in het vmbo en formatief evalueren.
Tijdens het leerproces in de klas is volop interactie tussen docent en leerlingen. De docent ontdekt onjuiste antwoorden van zijn leerlingen en reageert daarop. Toch blijven veel problemen verborgen tot het moment dat de summatieve toets wordt afgenomen. Dat is jammer, want er zijn veel mogelijkheden om gedurende de les in enkele minuten begrips- en andere leerproblemen op te sporen én er onmiddellijk en adequaat op te reageren. In deze publicatie wordt aan de hand van concrete voorbeelden getoond hoe docenten misconcepties van leerlingen snel kunnen signaleren aan de hand van concept checks.
Op deze pagina vind je alles over formatieve evaluatie, wat je kunt gebruiken als schoolleider of kartrekker om formatief evalueren zichtbaar te maken in de school.
Tijdens de conferentie ‘Formatief evalueren’ voegt David Nicol een nieuwe maar bruikbare dimensie toe aan het denken over feedback.
Hier vind je verschillende inspirerende voorbeelden van scholen waarbij formatief evalueren een prominente plek in hun school en klassen heeft.
Deze animatie zoomt in op fase 2 en 3: het verzamelen, analyseren en interpreteren van leerlingreacties.