Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Door in leesgesprekken te vragen naar het leesonderwijs en het boekenaanbod op school, krijgen leerlingen zelf de gelegenheid aan te geven wat ze waarderen of juist missen. Dit levert waardevolle inzichten op voor het leeronderwijs op school.
We gaan met experts en scholen in gesprek over wat nodig is om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften een plek in het (reguliere) onderwijs te geven. Welke ambities hebben scholen daarin en wat is haalbaar? We kijken naar de praktijk en bespreken in hoeverre de inclusieladder kan helpen bij het werken aan inclusiever onderwijs.
Hoe haal je de wereld in je klas? Dit vraagt om met een andere bril naar je les kijken. Tijdens de Conferentie Talen en Wereldburgerschap van Nuffic laat je je inspireren door experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van wereldburgerschap, meertaligheid en Engels vanaf groep 1.
Welke mogelijkheden zijn er binnen het huidige curriculum om als school/vaksectie te werken aan een betere aansluiting havo-hbo? Het is een vraag die we als docent/opleider niet van nature stellen: het havodiploma zelf biedt immers toegang tot het hbo en dan is het aan de leerling zelf om zich daar tot een startbekwame professional te ontwikkelen. Het feit dat in 2017 van de havoleerlingen na 1 jaar hbo 12% uitviel en 22,2% na 1 jaar van studie wisselde, vraagt toch om verder te kijken. In dit artikel beschrijft oud-SLO’er Marc den Elzen, vanuit havo-perspectief, een aantal bruikbare schoolinitiatieven die SLO in kaart heeft gebracht met daarbij relevante verwijzingen naar tools en websites.
Leerlingen kunnen luisteren en kijken als lid van een live publiek, maar ook luisteren en kijken naar radio- en televisieprogramma's en uitzendingen op internet
De exameneenheid 'Oriëntatie op leren en werken' zal meestal niet in een schriftelijke toets worden opgenomen.