Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kerndoelen voor het leergebied kunstzinnige oriëntatie zijn geformuleerd als globale streefdoelen voor de inrichting van het aanbod, zonder aanduiding van te realiseren beheersingsniveaus.
In november zijn de conceptkerndoelen van bewegen en sport gepubliceerd. Kerndoelenteam bewegen en sport vertelt.
In gesprek over de samenwerking tussen het kerndoelenteam bewegen en sport en de advieskring bij de totstandkoming van de conceptkerndoelen.
Begin oktober 2024 publiceerde SLO de definitieve conceptkerndoelen Nederlands.
De functionele kerndoelen zijn ontwikkeld voor zeer moeilijk lerende leerlingen en leerlingen met een meervoudige beperking, die uitstromen naar dagbesteding of arbeidsmarkt. Deze leerlingen bevinden zich met name in leerroute 2 t/m 5 van het Landelijk Doelgroepenmodel.
De functionele kerndoelen bestaan uit drie sets:
- een set voor so zml/mb
- een set voor uitstroomprofiel dagbesteding
- een set voor uitstroomprofiel arbeidsmarkt.
De functionele kerndoelen zijn streefdoelen, waarbij gewerkt wordt aan praktische en toepassingsgerichte vaardigheden en zelfredzaamheid.
De kerndoelen vormen het belangrijkste (wettelijk) kader in je onderwijs. Ze geven aan wat je leerlingen moet aanbieden om zich verder te ontwikkelen in het vervolgonderwijs en te functioneren in de maatschappij.
De definitieve conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn vandaag gepubliceerd.