Zoeken
verfijn de resultaten
Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Taalgericht vakonderwijs richt zich primair op de vakdoelen en benoemt daarbij expliciet de benodigde taalvaardigheid.
Deze pagina's bieden inspiratie in de vorm van opdrachten die een beroep doen op hogere denkvaardigheden.
Lees hier meer over schrijven met peer-response: een aanpak waarbij leerlingen elkaar helpen bij het leren schrijven van teksten.
Schrijfonderwijs: wat werkt echt?
Dr. Monica Koster, Lezing LNT Netwerkdag 28 maart 2019.
Leerlingen schrijven een zakelijke e-mail aan de organisatie van On Stage, een beroepenmarkt
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.