Zoeken
verfijn de resultaten
Deze pagina biedt inzicht in wat we doen aan trendanalyses en waar je de belangrijkste curriculaire ontwikkelingen en uitdagingen rond vakken en generieke inhoudelijke thema's kunt vinden.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Hoe staat het met het proces rond de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s? Lees het hier.
Het Burgerkaartenspel is een instrument dat scholen kan helpen rond het thema Burgerschap goede vragen te stellen. Hoe geef je vorm aan burgerschap op jouw school? Hoe zorg je ervoor dat je aan de nieuwe eisen van de wet en de Inspectie voldoet? Het burgerkaartenspel zet je aan het denken over de doelen die je als school of als schoolorganisatie wilt nastreven, maar ook over de leeractiviteiten, lessen en leerlijnen die je wilt opzetten, uitvoeren en evalueren.
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.
Inbreng van SLO voor de technische briefing over de actualisatie van de kerndoelen in het onderwijs.
Werkopdracht aan SLO voor het actualiseren van de kerndoelen Nederlands, rekenen-wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid.
Opdracht vanuit ministerie OCW aan SLO voor actualiseren kerndoelen basisvaardigheden.
Kamerbrief over de achteruitgang van de basisvaardigheden van leerlingen in Nederland.