Zoeken
verfijn de resultaten
Hoe kunnen de leerplankaders Kunstzinnige oriëntatie en Cultuur in de Spiegel scholen en educatieve instellingen houvast geven bij de invulling en borging van kunst- en cultuuronderwijs?
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur. Sporen die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Welke instrumenten zijn bruikbaar bij het vormgeven van leerlijnen voor de kunstvakken?
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Verzameling van lesmateriaal rondom het thema 'culturele diversiteit binnen de kunstvakken'. Culturele diversiteit is opgevat als het 'kennis hebben van en kennismaken met verschillende achtergronden en culturen van leerlingen en/of (professionele) kunstenaars'. Het lesmateriaal is bestemd voor leerlingen van onderbouw-vo en voorzien van een lesbrief voor leerlingen, een beoordelingsformulier en materiaal voor de docent. Je kunt het lesmateriaal één op één overnemen, aanpassen aan jouw eigen lessen, jouw manier van lesgeven en/of jouw doelgroep of slechts als inspiratie voor lessen gebruiken.
Een gespreksleidraad om te komen tot een goed PTA voor kunstvakken incl. CKV voor het vmbo.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor het maken van een PTA voor kunstvakken incl. CKV voor het vmbo.