Zoeken
verfijn de resultaten
SLO onderzocht, in opdracht van het ministerie van OCW, de
invloed van de actualisatie van de examenprogramma’s maatschappijleer op de actualisatie van de keuzevakken maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen.
De startnotitie beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en vormt het uitgangspunt van de actualisatie van de examenprogramma's.
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat? Wat is er fundamenteel vernieuwd en hoe zorg ik ervoor dat alle concepten en contexten goed aan de orde komen?
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Maatschappijwetenschappen havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Op deze pagina vind je een overzicht van relevante documenten die betrekking hebben op het examenprogramma.
Taalgericht vakonderwijs is onderwijs waarin naast vakdoelen de benodigde taalvaardigheid expliciet is benoemd.
SLO voert periodiek een trendanalyse uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.