Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hier vind je handreikingen, instrumenten en checklists die jou als leraar helpen om formatief evalueren in jouw lessen vorm te geven.
Hier vind je handreikingen, instrumenten en checklists die jou als schoolleider en/of als inhoudelijk kartrekker helpen.
Voor de beoordeling van de schrijfvaardigheid van de leerlingen zijn de kenmerken van de taakuitvoering Schrijven 2F van het referentiekader taal bruikbaar.
Om van leerlingen goede schrijvers in het Nederlands en in het Engels te maken, is het belangrijk om een schrijfopdracht binnen een lessenserie aan te bieden
Welke ruimte hebben havo/vwo scholen voor het maken van inhoudelijke keuzes en voor de planning van het schoolexamen?
Bij de kwaliteitsborging van schoolexamens is de gang van zaken rondom toetsconstructie, normering, toetsafname en correctie belangrijk.
De kwaliteitsborging van schoolexaminering begint met een visie op toetsing en examinering. Zo'n visie op toetsing en examinering beschrijft de bij de school passende kijk op toetsing, schoolexaminering en de borging van de kwaliteit. Daarbij kan een school veel eigen keuzes maken.
Welke ruimte hebben vmbo scholen voor het maken van inhoudelijke keuzes en voor de planning van het schoolexamen?