Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met overzicht en inzicht naar meer eigenaarschap: hoe kun je met je leerlingen aan de slag met leerdoelen?
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.
Iedereen die in Europa lesgeeft in een moderne vreemde taal, heeft ongetwijfeld al van het Europees Referentiekader gehoord. Het Europees Referentiekader (in Nederland vaak afgekort tot ERK) is de Nederlandse benaming voor het Common European Framework of Reference (CEFR, ook de afkorting CEF wordt gebruikt).
Leerlingen hebben doelen nodig om te bepalen waar ze mee aan de slag gaan. Hoe kun je leerlingen begeleiden en coachen en hoe kun je de leerdoelenkaarten hierbij inzetten?
De leerlingen leren informatie te verwerven uit eenvoudige gesproken en geschreven Engelse teksten.
De leerlingen leren bij de doelen onder 'mondeling taalonderwijs' en 'schriftelijk taalonderwijs' strategieën te herkennen, te verwoorden, te gebruiken en te beoordelen.
De leerlingen leren oplossingen voor technische problemen te ontwerpen, deze uit te voeren en te evalueren.