Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In het rapport van de vervolgcommissie maatschappijwetenschappen (de tweede commissie onder leiding van Schnabel, Schnabel & Meijs, 2009) wordt het belang aan de orde gesteld van het gebruik van maatschappelijke en actuele vraagstukken.
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat.
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Engels en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Als leerlingen een vreemde taal op school leren, nemen ze mee wat ze eerder aan talen hebben geleerd.
Hier vind je informatie over samenhang binnen en buiten het leergebied Kunst en Cultuur.
Het doel van ons leesonderwijs is om van leerlingen vaardige en gemotiveerde lezers te maken die informatie in een tekst kunnen opzoeken, verbanden tussen alinea’s kunnen leggen, de kwaliteit en betrouwbaarheid van een tekst kunnen beoordelen en kunnen reflecteren op inhoud en vorm van een tekst.
De doelen variëren per uitstroomprofiel. Het vso is ingedeeld in drie uitstroomprofielen: Vervolgonderwijs, arbeidsmarkt en dabesteding
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.