Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De netwerkbijeenkomst van 15 februari 2023 stond in het teken van het reeds gestarte proces van actualiseren van de kerndoelen voor Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid en het proces van actualiseren van de kerndoelen voor (voortgezet) speciaal onderwijs.
Op deze pagina vind je adviezen en materialen om taal-Nederlands te versterken, met aandacht voor didactiek, samenhang, toetsing en organisatie.
SLO biedt vakdocenten in de bovenbouw vmbo steun bij de inrichting van het schoolexamen (SE) in de vorm van handreikingen.
Taal is een kernvak in het onderwijs. Gemiddeld besteden basisscholen ruim 7,25 uur per week aan taalonderwijs. Maar aan welke inhouden van taal werk je eigenlijk?
SLO heeft voor het jonge kind (fase 1) bij ieder leergebied een inhoudskaart ontwikkeld met een overzicht van het mogelijke aanbod in de vorm van aanbodsdoelen. Deze doelen geven een richting waarin kinderen onderwerpen verkennen en ermee leren omgaan.
Jongeren van nu hebben onderling duidelijk een andere communicatiecultuur dan die op school van hen verwacht wordt. Dat betekent niet direct dat leerlingen niet gemotiveerd zijn om goed te leren spellen, formuleren en lezen. Ze moeten wel leren de waarde daarvan in te zien.