Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO heeft overzichten 'Leerlijnen landelijke kaders' gemaakt voor havo/vwo en vmbo waarop per vak en per leergebied te zien is, welke doorlopende lijn er is vanuit de kerndoelen in het primair onderwijs, via onderbouw naar de examenprogramma’s in de bovenbouw.
Een peilingsonderzoek naar digitale geletterdheid in het primair onderwijs in opdracht van de onderwijsinspectie.
Momenteel wordt de toekomst van het Referentiekader onderzocht. Aanleiding hiervoor is een evaluatie uit 2022, waarin werd geconcludeerd dat het kader onvoldoende aansluit op de onderwijspraktijk, hiaten kent en tot verkaveling van het onderwijsaanbod leidt. SLO werkt in opdracht van OCW aan scenario’s voor vernieuwing, waarbij de verbinding met geactualiseerde kerndoelen, examenprogramma’s en mbo-eisen centraal staat. Mogelijke uitkomsten variëren maar hebben effect op de structuur, inhoud en niveau-indeling van een toekomstige uitwerking. In het najaar van 2025 volgt besluitvorming over de toekomstige vorm en functie van het Referentiekader, met als doel één duidelijke, samenhangende en ambitieuze opdracht aan scholen voor het taal- en rekenonderwijs.
Vanuit dit leerplankader zijn de leerlijnen en de handreiking voor het speciaal onderwijs ontwikkeld.