Zoeken
verfijn de resultaten
Persoonlijk verslag van de bijeenkomst van het Landelijk Netwerk Taal op 26 januari 2021 over het leesonderwijs door stuurgroeplid Rianne de Wit.
Versnellen blijkt één van de beste manieren om leerlingen met een talent op jouw vakgebied uit te dagen.
Een gezonde leefstijl is een kwestie van voortdurend keuzes maken in specifieke situaties. Kinderen en jongeren moeten zelf weloverwogen keuzes leren maken.
Voor een antwoord op diverse vragen over schrijfonderwijs kun je terecht in de leerlijn begrippen voor taalbeschouwing, bedoeld voor zowel het primair als voortgezet onderwijs.
Een visie vormt de basis voor het geven van educatie/onderwijs aan jonge kinderen. Als die visie onduidelijk is, is de kans groot dat professionals (pm-ers/leerkrachten) wel goed ‘onderwijs’ realiseren, maar onvoldoende samenhang als team vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen.
Dit informatieplein biedt een leerplankader en geeft houvast bij de invulling en borging van het leerplan (curriculum) voor het jonge kind (2 tot 7 jarigen) op voor- en vroegschoolse instellingen.
SLO voert periodiek een trendanalyse uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Een thema dat in verschillende niveaus van de samenleving tot uiting komt. Ook het onderwijs draagt bij aan het krijgen van inzicht in mogelijkheden en grenzen.
Om goed te kunnen participeren in de samenleving is geletterdheid onontbeerlijk: leerlingen moeten leren omgaan met een grote diversiteit aan gesproken en geschreven teksten.
Schoolportretten van enkele scholen die werken met de leerdoelenkaarten in het kader van 10-14 onderwijs