Zoeken
verfijn de resultaten
Op het gebied van toetsing spelen in ieder geval twee belangrijke thema’s: formatieve toetsing en de nadruk van meer op het centraal examen ingerichte wijze van toetsen.
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Hier vind je hulpmiddelen en achtergrondinformatie over maatwerk zoals versnellen, verrijken, differentiatie om gelijk mee aan de slag gaan.
Hoe kunnen de vakken economie, filosofie en/of geschiedenis elkaar de komende jaren in de bovenbouw van het vwo versterken?
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen bewegen, sport en maatschappij havo/vwo.
Op deze themapagina vind je twee handreikingen die je helpen bij het vormgeven van het schooladvies en bij kansrijke doorstroom in het vo, passend bij de capaciteiten en mogelijkheden van leerlingen.
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
Docenten gaan steeds vaker aan de slag met samenwerking tussen mens en maatschappijvakken. Voor al deze docenten biedt deze handreiking aanknopingspunten.