Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6759
Denkraam formatief evalueren Inleiding Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam , als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren . Waarom formatief evalu...
Behoort bij: Denkraam formatief evalueren
1 april 2021
Formulier aandachtspunten focusdoelen voor overgang naar volgende groep SLO, juni 202 1 Als je in schooljaar 2020-2021 in groep 3 tot en met 8 hebt gewerkt met focusdoelen in één of meerdere leergebieden, dan kun je dit formulier gebruiken bij de overdracht naar de volgende groepsleerkracht. ...
23 juni 2021
Voorbeeldmatige uitwerking Ingevuld door: Marloes Datum: 01-07-2021 Groep: 4a Gemaakte keuzes in aanbod + specificaties in lesinhoud Gemaakte keuzes bij beoordel en / evalueren Opmerkingen Nederlands Groepsniveau Spelling niet meer aangeboden na 1 maart; vanaf Blok 5 Leerlingen: (indien van...
23 juni 2021
right -1149985 0 0 Gespreksleidraad PTA g eschiedenis - vmbo Aan de hand van dit document kun je als vaksectie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA geschiedenis vmbo. De vragen helpen je om gezamenlijk beredeneerde keuzes te maken die aansluiten bij landeli...
Behoort bij: Gespreksleidraad PTA geschiedenis vmbo
6 juli 2021
Voorbeeld PTA havo Een voorbeeld van een PTA voor havo staat hieronder weergegeven: Periode Inhoud Domein Toetsvorm Weging 4.3 (einde leerjaar 4) Praktische opdracht waarin twee keuzeopdrachten verwerkt worden. Bijvoorbeeld gedragseconomie en woningmarkt. A,B, C, K Praktische Opdracht 15% 5.1 ...
Behoort bij: Voorbeeld PTA Economie havo
23 februari 2022
Nadere toelichting op de eind-termen geschiedenis havo en vwo Domein B: oriëntatiekennis Eindterm 8 Voor elk van deze 49 aspecten geldt dat de kandidaat een passend voorbeeld moet kunnen geven van een gebeurtenis, ontwikkeling, verschijnsel of handeling dan wel gedachtegang van een per...
4 maart 2022
Wat kan en mag in het voortgezet onderwijs? SLO, november 2022 Flexibilisering onderwijstijd De onderwijstijd kan per leerjaar en per leerling variëren. Zie de Wet modernisering onderwijstijd . V oor de opleidingen vmbo, havo en vwo geldt een urennorm voor de gehele opleiding , waarvan ten...
Behoort bij: Wat moet en mag in het voortgezet onderwijs
13 oktober 2022
Wat staat er in ons schoolplan of visie over wat we beogen? Analyseren van onderwijsbeleidsplannen In het schoolplan, de schoolvisie of het onderwijsbeleidsplan van de school staan uitspraken over visie en beleid. Hoe s luit de onderwijsvernieuwing aan bij de stukken die er zijn? Met onderstaand...
16 februari 2023
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023