Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In deze handleiding wordt beschreven wat schrijven in de onderbouw (groep 1-2-3) inhoudt en worden de principes van peer response en genrekennis toegelicht. Ook de activiteitenserie zelf is opgenomen in deze handleiding, omdat kinderen in groep 1-2-3 nog niet zelfstandig met het materiaal kunnen werken. De kopieerbladen die bij de activiteiten horen, vind je apart van de handleiding op de website.
Instructie zorgt ervoor dat kleuters weten wat het doel is van hun activiteit, wat ze gaan leren, gaan doen en hoe ze de activiteit moeten aanpakken.
Kinderen die in ontwikkeling vooruitlopen op hun leeftijdgenoten, worden ‘kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong’ genoemd.
Het organiseren van tijd, specifiek de effectieve leertijd, naar de behoefte(n) van alle kinderen.
Kinderen voelen zich lang niet altijd eigenaar van hun eigen leerproces. Vaak zijn ze bezig met dingen waar ze niet direct de functie van inzien en waar ze ook niet altijd voor gemotiveerd zijn.