Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor het onderwijs zijn verschillende modellen ontwikkeld waarin de rol van de leerkracht ten opzichte van de leerling beschreven wordt. De organisatiemodellen zijn in grote lijnen in twee groepen te verdelen.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Muziek staat flink in de belangstelling. Daarom is op deze themapagina samengevat wat leerlingen op muziekgebied moeten leren.
Lesvoorbeelden, projecten en initiatieven voor meertaligheid in de klas en op school.
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Impressie van de sessie van het Landelijk Netwerk Taal met als thema ‘De taaldomeinen onderzocht’, 15 april 2021, door Rianne de Wit.
De indeling van SLO: vijf groepen vaardigheden in het landelijke curriculum.
Hieronder vindt je beschrijvingen van taalgerichte vaklessen en/of lessenseries geordend per domein.