Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op deze pagina vind je voorbeelden, hulpmiddelen en ideeën voor je schrijfonderwijs en toetsing (formatief en summatief) voor bovenbouw vmbo/havo/vwo Nederlands en Engels.
Hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven? Hoe goed moeten ze daarin worden? En hoe kunnen leerkrachten hen daarbij ondersteunen?
Een toetsmatrijs is een tabel waarin wordt aangegeven hoe de opgaven van een toets worden verdeeld.
Een toetsmatrijs is een tabel waarin wordt aangegeven hoe de opgaven van een toets worden verdeeld, ook met het oog op de validiteit van de toets(opgaven): meet de toets wat hij zegt te meten?
Een toetsmatrijs is een tabel waarin wordt aangegeven hoe de opgaven van een toets worden verdeeld, ook met het oog op de validiteit van de toets(opgaven): meet de toets wat hij zegt te meten?
Aan het eind van het basisonderwijs behaalt 73% van de leerlingen het fundamentele niveau 1F voor schrijfvaardigheid. In het speciaal basisonderwijs is dit 33%. De prestaties van leerlingen zijn stabiel sinds 2009, maar blijven achter bij de ambities die de commissie-Meijerink formuleerde bij de introductie van de referentieniveaus. Dit blijkt uit het rapport Peil.Schrijfvaardigheid dat op 4 maart verschenen is.
Schrijfvaardigheid wordt in het eindexamen voor alle leerwegen opgenomen in exameneenheid MVT/K/7. Voor de gemengde en theoretische leerweg geldt ook de exameneenheid MVT/V/2.
Schrijfvaardigheid wordt in het eindexamen voor alle leerwegen opgenomen in exameneenheid MVT/K/7. Voor de gemengde en theoretische leerweg geldt ook de exameneenheid MVT/V/2.