Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1525
De nieuwe, mooie, zwarte, platte telefoon Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Ik loop met kleine, voorzichtige pasjes door de stille, donkere gang. In de verte hoor ik het zachte, krakende geluid van een deur die open gaat. Het felle licht gaat aan. Er komt een grote man in een lange, zwarte jas de...
1 april 2015
Ha a ai meneer de directeur Het schrijven van een zakelijke brief 1. Inleiding Ha a ai meneer de directeur, Ik vind het niet chill dat we tijdens de pauze niet van het plein af mogen. Hoe ga je dat oplossen? Groetjes, Robin Het mag duidelijk zijn: de leerling die dit briefje naar zijn ...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands haaai meneer de directeur
1 april 2015
Ontleden 2.0 Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In het reguliere grammaticaonderwijs richten de opdrachten zich vooral op het opsporen van woord- of zinsdelen aan de hand van bepaalde vuistregels. Denk aan het achterhalen van het onderwerp met de vuistregel: Stel de vraag: wie/wat + persoonsvorm?...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands ontleden 20
1 april 2015
Zo verstuurt u een WhatsApp! Opdracht: Analyseren, evalueren 1. Inleiding Een mobiele telefoon; niet meer weg te denken uit de broekzak van elke scholier. In deze opdracht kijken de leerlingen naar een voor hen veelal overbekende actie: een berichtje sturen via WhatsApp. Hen wordt gevraagd een h...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands Zo verstuur je een WhatsApp
1 april 2015
Lesvoorbeeld wiskunde: Abstracter maken Variant a van deze opgave is een standaardvorm die gebruikt kan worden om het tekenen van grafieken te oefenen. De variant doet alleen een beroep op reproductieve vaardigheden. Als de leerling al bekend is met lineaire verbanden en de bijbehorende grafiek,...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Abstracter maken
1 april 2015