Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 92
Balthasar Gerards Opdracht: Evalueren 1. Inleiding 'Balthasar Gerards' is, zoals bekend, de moordenaar van Willem van Oranje. In deze opdracht moeten leerlingen beredeneren waarom mensen, in heden en verleden, heel verschillend hebben geoordeeld over de (daad van de) moordenaar van Willem van Ora...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Balthasar Gerards
12 maart 2015
Het begin van de Koude Oorlog Opdracht: Analyseren en evalueren 1. Inleiding Deze opdracht gaat over het uitbreken van de Koude Oorlog, om preciezer te zijn over de vraag wie er verantwoordelijk was voor het uitbreken ervan, de Sovjetunie of de Verenigde Staten. De vaardigheid die centraal staat ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Het begin van de koude oorlog
12 maart 2015
Wat kan nog meer - I Opdracht: Creëren . Inleiding Hieronder staat een korte opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (rekensommen) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer II , een vergelijkbare, uitgebreidere opdracht rond lette...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer I
29 mei 2015
MODULE: D uurz aam beleggen Duurzame effecten van duurzame effecten Duurzame gevolgen van duurzame beleggingen Voorwoord Deze opdracht is in decembe r 2016 geschreven en is er op gericht om met een klas je te verdiepen in duurzaam beleggen. Waarom kiest een belegger voor een duurzame beleggingsp...
Behoort bij: Module duurzaam beleggen
7 maart 2017
Wat kan bij elkaar - I Opdracht: Analyseren. Inleiding In onderstaande opdracht wordt van een leerling gevraagd om wiskundige objecten (meetkundige figuren) in groepen te verdelen op basis van eigen argumenten. Zie ook de opdracht: Wat kan bij elkaar II, een vergelijkbare opdracht rond lineaire ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan bijelkaar I
29 mei 2015