Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De hedendaagse samenleving is een informatiemaatschappij. Dankzij ICT en social media is er altijd en overal toegang tot nieuws en andere informatie en heeft ook iedereen de mogelijkheid om zelf informatie te plaatsen en te verspreiden.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur. Sporen die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.
Media-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media.
Muziek staat flink in de belangstelling. Daarom is op deze themapagina samengevat wat leerlingen op muziekgebied moeten leren.
Burgerschap kent geen eigen kerndoelen. Richtinggevend voor de onderwijspraktijk zijn daarom de huidige kerndoelen po en onderbouw vo van 2006.
Hier vind je concrete handreikingen om de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van leerlingen te versterken.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?