Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Verslag van de tweede netwerkbijeenkomst op 3 november 2020 voor het speciaal onderwijs.
Overzicht van programma's voor het jonge kind met een deelaanbod per ontwikkelingsgebied
Wat speelt er op dit moment op de (v)so-scholen in ons land? Middels een eigen column komen leraren en schoolleiders aan het woord om hier iets over te vertellen.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen in het praktijkonderwijs.
SLO werkt aan verschillende projecten die scholen helpen bij het realiseren en/of optimaliseren van de doorlopende leerlijn.
Om de kwaliteit van de (tussen)producten en het proces te waarborgen heeft SLO naast de externe advieskring ook een intern systeem van kwaliteitszorg ingericht. Dit systeem bestaat uit twee onderdelen: een monitorteam en een expertpoule.
- Het monitorteam verzamelt gedurende het actualisatieproces informatie en voert daar analyses op uit, op basis van de kwaliteitscriteria uit de werkopdracht. Het monitorteam houdt zicht op zowel de inhoud van de te ontwikkelen (tussen)producten als op het proces.
- De expertpoule bestaat uit inhoudelijke SLO-experts met expertise op het gebied van de vakoverstijgende aspecten die in de werkopdracht zijn beschreven, met in elk geval: burgerschap, digitale geletterdheid, LOB, de drie doeldomeinen, diversificatie, geletterdheid en reken- en wiskundige kennis en vaardigheden. De expertpoule werkt samen met het monitorteam bij het uitvoeren van de inhoudelijke analyses en bekijkt of deze vakoverstijgende elementen goed gewaarborgd zijn in de concept-uitwerkingen.