Zoeken
verfijn de resultaten
SLO ondersteunt bij het ontwikkelen van leerplankaders voor doorlopende leerlijnen in de beroepskolom. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de experimenten, het Vakcollege of doorlopende leerlijnen die scholen ontwikkelen in samenwerking met het mbo.
Dit thema gaat over hoe je samenhang van rekenen/wiskunde met andere leergebieden kunt vormgeven en wat daarbij komt kijken.
Op deze pagina is de informatie te vinden die eerder gepubliceerd werd via de website betanova.nl.
Sinds augustus 2021 is de nieuwe wet Verduidelijking van de burgerschapsopdracht van kracht.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.
Rekenen in andere vakken is bedoeld voor (reken)coördinatoren, schoolleiding en betrokken docenten die zich inzetten om rekenen in andere vakken vorm te geven.
Hier vind je verschillende praktijkvoorbeelden ter inspiratie en een verzameling tools om zelf mee aan de slag te gaan.
10-14 onderwijs is voor leerlingen van 10 tot 14 jaar. Leerlingen van groep 7 en 8 en leerlingen van klas 1 en 2 zitten samen op school. Primair en voortgezet onderwijs ontmoeten elkaar in 10-14.