Zoeken
verfijn de resultaten
*Deze handreiking uit 2011 is gemaakt ter ondersteuning van vso-scholen voor hun onderwijsbeleid n.a.v. het concept-wetsvoorstel kwaliteit (v)so (2010) en de voorstellen voor kerndoelen vso (2010). Op dit moment actualiseert SLO samen met het onderwijsveld de kerndoelen.
N.B. Er is inmiddels een nieuw overzicht van leerroutes ontwikkeld. De betreffende publicatie wordt nu niet geactualiseerd, daarin staat nog het eerder ontwikkelde overzicht. Je kunt het nieuwe overzicht erbij gebruiken ter verduidelijking.
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
SLO ondersteunt bij het ontwikkelen van leerplankaders voor doorlopende leerlijnen in de beroepskolom. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de experimenten, het Vakcollege of doorlopende leerlijnen die scholen ontwikkelen in samenwerking met het mbo.
Het praktijkgerichte programma is een vak waarin leerlingen in de bovenbouw praktische en realistische opdrachten uitvoeren voor externe opdrachtgevers.
Hier kun je lezen over rekenen-wiskundeonderwijs voor kinderen van 2 tot ongeveer 7 jaar. Wat kun je deze kinderen leren bij rekenen-wiskunde? Op welke verschillende manieren kun je dit aanbieden?
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij weten wat zij willen worden.