Zoeken
verfijn de resultaten
SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.
In de onderbouw van het voortgezet onderwijs zijn per 1 augustus 2006, 58 globaal geformuleerde kerndoelen van kracht. Scholen hebben daarmee de ruimte gekregen om zelf inhoudelijke keuzes te maken in het onderwijsprogramma voor leerlingen.
In de wet Kwaliteit (voortgezet) speciaal onderwijs wordt de taak van het voortgezet speciaal onderwijs geregeld en dat is: leerlingen toe leiden naar een volgende fase in hun leven. Dat kan zijn: toeleiding naar een vervolgopleiding, naar de arbeidsmarkt of naar een dagactiviteiten-centrum.
Op deze pagina’s vind je informatie over de praktijk-/ beroepsgerichte vakken in het praktijkonderwijs (pro) en het voortgezet speciaal onderwijs (vso).
SLO werkt aan verschillende projecten die scholen helpen bij het realiseren en/of optimaliseren van de doorlopende leerlijn.